Jak można wzmocnić odporność organizmu?

Organizm zazwyczaj wcześniej daje znać, że jest osłabiony, choć nie zwracamy na to uwagi. Przypominamy sobie, gdy dopadnie nas grypa, angina czy przeziębienie, a zgodnie ze starym powiedzeniem, lepiej zapobiegać, niż leczyć. Doskonale wiemy, że jesień i zima to pory roku, w których najłatwiej złapać infekcję. Rozwojowi grypy czy sprzyjają: osłabienie, gorsze samopoczucie, niższe temperatury, wyższa wilgotność powietrza.

Sięgnijmy po stare, sprawdzone sposoby, które wzmocnią naszą odporność. Zapobiegajmy przeziębieniom, ubierając się odpowiednio do pogody, a kiedy jest niska temperatura, jest zimno za oknem, zakładajmy ciepłą odzież. Dotleniajmy organizm i spędzajmy jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu. Niezwykle ważną sprawą, o której często zapominamy, jest dobry sen. Nie przeciążajmy organizmu, ale kiedy jesteśmy zmęczeni, odpoczywajmy. 

 

Co pomaga na odporność?

Wiosną mamy nowalijki, latem świeże polskie owoce i warzywa, więc też witaminy. Powinniśmy wówczas pomyśleć, żeby spożywać ich jak najwięcej, by wzmocnić organizm i uchronić się przed wirusami, które atakują na jesień. O tej porze roku również możemy zadbać o siebie. Nie mamy co  prawda świeżych polskich owoców, ale możemy sięgać po konfitury, mrożone witaminy i suplementy diety Mylife, dostępne na stronie procenta suplementów, firmy DDB. Bardzo ważne dla organizmu są witaminy C, D i K. Nie tylko w celu wzmocnienia odporności, ale by zapobiegać innym chorobom, które wyniszczają nasze narządy. Jesienią i zimą sięgajmy po  tran z wieloryba, czosnek i miód. Są to naturalne sposoby wzmacniania odporności organizmu. Pomocne są również wszelkiego rodzaju zdrowe „mikstury” jak np. herbata z miodem i malinami, mleko z żółtkiem; mleko z miodem i czosnkiem; napary ziołowe, herbata z miodem i imbirem i wiele innych.

 

Jaka jest dieta na odporność organizmu?

Najważniejszym sposobem wzmocnienia odporności jest dieta. Chodzi głównie o to,  żeby nasze jedzenie nie było jałowe. Wzbogaćmy posiłki dużą dawką witamin, które są obecne w owocach i warzywach, poprzez stosowanie odpowiednich suplementów. Jesień co prawda, nie sprzyja jedzeniu dużej ilości świeżych warzyw i owoców, ponieważ mamy ich coraz mniej, a te, które są dostępne w sklepach, nie zawsze pochodzą z polskich upraw. Poza tym cytrusy są sprawdzane z zagranicy, więc przebywają długą drogę i dlatego powinniśmy przed spożyciem, dokładnie je umyć w ciepłej wodzie. Owoce egzotyczne również zawierają witaminy, zwłaszcza cenną dla odporności organizmu – witaminę C. W diecie powinny znaleźć się warzywa, więc przygotowujmy sobie surówki do posiłku. Zarówno z owoców jak warzyw możemy wyciskać soki i chociaż 1 szklankę dziennie, zafundować naszemu organizmowi, który się nam odwdzięczy, będziemy zdrowsi.

 

Jak wzmocnić organizm?

Dietetycy radzą spożywać od 4 do 5 posiłków dziennie o stałych porach dnia. Spróbujmy ich posłuchać. Najważniejsze jest pierwsze śniadanie, ponieważ zapewnia energię na cały dzień. Wygospodarujmy czas, żeby zjeść w domu treściwy posiłek. Na drugie śniadanie zabierzmy do pracy lub do szkoły, kilka kanapek. Ważny jest również obiad i kolacja. Zwróćmy uwagę, żeby posiłki były treściwe w witaminy i minerały, które są niezbędne dla zdrowia. Wzmocnić organizm możemy domowym sposobem. Zapobiegajmy wirusom, które nas osłabiają. Pamiętajmy, że antybiotyki są ostatecznością. Dietetycy zalecają spożywanie soków, więc posłuchajmy ich rady i zamiast sztucznie barwionych napojów gazowanych, pijmy naturalne witaminy, obecne w sokach. Nie zawsze jest możliwe uzupełnienie dziennej normy witamin, spożywając soki owocowo – warzywne, dlatego możemy sięgnąć po suplementy diety, ale tylko te, które są przebadane, posiadają certyfikaty, ponieważ zawierają składniki z czystych pól uprawnych. Dostępne są np. na stronie www.ddb.com.pl.

dieta na odporność organizmu

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.