Sprawność seksualna to nasza zdolność do pewnych zachowań, odczuć seksualnych i przeżywania satysfakcjonujących stosunków płciowych. Zdarza się jednak, że mamy problem z osiągnięciem przyjemności w ich trakcie lub słabnie nasze libido. Ma na to wpływ szybki styl życia, stres, brak ruchu, choroby czy nieodpowiednia dieta. Jak skutecznie podwyższyć sprawność seksualną?

Zaburzenia seksualne stają się dzisiaj coraz większym problemem. Przyczynia się do nich wiele chorób, niewłaściwy sposób odżywiania i manifestują się w obniżonym libido czy zaburzeniach erekcji. Coraz rzadziej czujemy podniecenie seksualne, panowie cierpią na zaburzenia wytrysku, a kobiety nie są w stanie osiągnąć orgazmu. Czy istnieje sposób, aby sobie z tym poradzić bez konieczności przyjmowania leków farmakologicznych?

Potencja seksualna zależy od diety

Trzeba sobie uświadomić, że hasło „jesteś tym, co jesz” naprawdę ma rację bytu. Dostarczanie w posiłkach odpowiedniej ilości witamin, minerałów i substancji odżywczych ma wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. A człowiek działa jak maszyna, jeśli jeden układ szwankuje, można się spodziewać problemów ze strony innego elementu maszynerii. Dlatego również w kontekście sprawności seksualnej znaczenie ma to, co spożywamy. Dieta wiąże się z ogólnym stanem naszego zdrowia, a choroby zależne od niej często występują razem. Choroby krążenia mają wpływ na to, jak po naszym ciele dystrybuowana jest krew, więc problemy z niewystarczającą ilością krwi docierającej do penisa mogą właśnie od nich zależeć. Cukrzyca uszkadza nasz układ nerwowy, który słabiej przesyła impulsy z mózgu do penisa, uniemożliwiając jego erekcję. Otyłość zaburza gospodarkę hormonalną i może obniżać poziom testosteronu w organizmie, a także znacząco wpływać na problemy psychologiczne i złe samopoczucie. Dodając do tego niezdrowy tryb życia jak nieregularny sen, przewlekły stres, brak aktywności fizycznej, nadużywanie alkoholu oraz papierosów to negatywny wpływ tych wszystkich czynników obserwujemy w pogorszeniu naszej sprawności seksualnej.

Dieta i witaminy- naturalny sposób

Zmiany w naszym życiu dobrze jest zacząć od zmiany w diecie. Powinna być dostosowana do naszego wieku, trybu życia i indywidualnych potrzeb żywieniowych. Musimy zrezygnować z wysoko przetworzonej żywności i fast foodów, a powinniśmy wprowadzić wysokojakościowe posiłki. Dania przygotowywać należy z sezonowych warzyw i owoców, ziaren, chudego mięsa i ryb, które są źródłem wartościowych składników. Konieczne jest również uregulowanie ilości i godzin spożywania posiłków. Lekarze zalecają spożywanie dań, co 2-3 godziny, co pozwala zapobiegać nagłym spadkom cukru i innych składników odżywczych w naszym organizmie. Należy też zwiększyć aktywność fizyczną i wyregulować sen. Jako formę pomocy w poprawie naszej sprawności seksualnej można też wspomagać się suplementami diety. Trzeba wybierać produkty od sprawdzonych producentów, którzy do ich wytworzenia stosują wysokiej jakości składniki. Na przykład ekstrakty roślinne oraz mieszanki witamin praktykowane w tradycyjnej medycynie kultur azjatyckich stanowią ciekawe uzupełnienie naszej diety, wspierając przy tym popęd seksualny.

libido

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.